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Lust auf professionelle Lockerheit im Arbeitsalltag, Nachhaltigkeit und sinngebenden Werten als wichtiger Teil unserer nordischen Arbeitskultur.

Flache Hierarchien und unsere Feedbackkultur auf Augenhöhe bringen eine vertraute Gelassenheit in den Arbeitsalltag. Wir sind ein Unternehmen, in dem Nachhaltigkeit eine entscheidende Rolle spielt und in der Diversität nicht nur akzeptiert, sondern gewünscht ist; wo Jeans zur Uniform gehören und Kolleg: innen zu Freund: innen werden. Wir bringen Scandic aus den nordischen Ländern, nehmen aber niemals das Nordische aus Scandic.

Anstellungsart: Vollzeit


Aufgaben

As part of our Revenue Management team, you will make a significant contribution to the revenue success of Scandic Hotels Germany and support our growth in the German hotel market. Following the principle “Hope is not a strategy”, you will develop well-founded analyses and ensure the competitiveness and revenue optimization of our hotels. You will work closely with our teams from Sales, Distribution, the Central Reservation Office, Group-Convention Sales and your colleagues in Revenue Management - directly from our Support Office at Potsdamer Platz in Berlin. We offer you real creative freedom, the opportunity to drive change and a corporate culture that enthusiastically embraces new ideas and innovative approaches.
In this position you will have the following core tasks:

  • Develop & implement revenue strategies to maximize total revenue, RevPAR & TREVPAR
  • Creating and scrutinizing demand forecasts based on data & market analysis
  • Identification of revenue potential in all business areas (rooms, F&B, events)
  • Developing and implementing dynamic pricing strategies based on demand, competition & customer segments
  • Ensuring optimal room availability across all sales channels
  • Monitor & analyze market trends, booking patterns & competitors
  • Use of benchmark (rooms and M&E), revenue management & BI tools
  • Close coordination with Sales, Marketing & Convention Sales, Reservations
  • Monitoring of RevPAR, TREVPAR, ADR, revenue utilization
  • Creating reports to identify risks & opportunities and communicating them to the team leader/Director Revenue Management

Profil

You have at least five years of professional experience as a Revenue Manager and have strong analytical skills and a passion for developing, implementing and optimizing data-based strategies. Even in challenging situations, you keep a cool head, find pragmatic solutions and make sound decisions. Excellent written and verbal communication - also in English - as well as a structured, detail-oriented and precise way of working are among your strengths. Reliability and absolute integrity are a matter of course for you.

We also value:

  • The ability to engage with different markets and challenges
  • Continuously questioning the status quo
  • A high degree of personal responsibility

If you see yourself in this description, we look forward to receiving your application!


Wir bieten
  • Unternehmenskultur mit offenem, nordischem Spirit
  • Lockeres und professionelles Arbeitsklima
  • Jeans anstelle von Anzug und Kostüm
  • Gesunde, kostenfreie Mitarbeiterverpflegung
  • Individuelle Entwicklungspläne für alle
  • Mitarbeiter werben Mitarbeiter Prämienmodell
  • Mitarbeiterkonditionen in anderen Scandic Hotels
  • Gesundheitsinitiativen im Scandic Health Club
  • Regelmäßige Gehaltsüberprüfungen
  • Nachhaltigkeit als Teil deiner Arbeit
  • 20% Sonn- und Feiertagszuschlag, 30% Nachtzuschlag